איך לשכנע את בן/בת הזוג לחתום על הסכם ממון ? - עו"ד ענת אשבל דלג לתוכן

איך לשכנע את בן/בת הזוג לחתום על הסכם ממון ?

הסכם ממון

למה צריך הסכם ממון?
הוא לא סומך עליי?
היא מתכוונת להתגרש ממני?
הוא לא אוהב אותי מספיק?
היא מחפשת מישהו יותר טוב?

שאלות כאלו ועוד רבות אחרות, הן מסוג השאלות אשר עולות בהרבה מקרים כאשר מישהו מאיתנו מעלה על בדל שפתיו את צירוף שתי המילים הללו: "הסכם ממון".

הסכם ממון מפוצץ לנו את בועת האהבה הפרטית שלנו – זו שעליה כתוב: "אנחנו – לתמיד".
האם זה באמת כך?

אנו חיים בעולם אשר בו הסכמים וחוזים הם חלק בלתי נפרד מחיינו. אשר בו, אנחנו סומכים על כולם ולא סומכים על אף אחד. כזה שבו סטטיסטיקת הגירושין עולה בצורה מדאיגה משנה לשנה. כזה שבו, ככל שאנו מתבגרים, אנו שואלים יותר ויותר שאלות באשר למי אנחנו ומה אנחנו רוצים באמת.
האם אנחנו מרוצים מחיינו כפי שהם? כזה שבו, יש תמיד מישהו אחר אשם במקום בו אנחנו נמצאים.

הסכם ממון, אינו הסיבה לכל אלה. יתרה מכך, הוא לא משחק שום תפקיד בחיי הזוגיות שלנו. הסכם ממון נועד אך ורק לשרת אותנו במקרה בו חס וחלילה נחליט להיפרד. הוא אינו מקדם את ההחלטה להיפרד. אם מישהו מאיתנו רוצה לעזוב את הקשר, לא קיומו או היעדרו של הסכם הממון באמת ישפיע או יכריע את הכף. הסכם הממון לא יקבע כמה נבזבז כמשפחה, כמה כספים נוציא על הילדים, או על ביגוד או על חופשות, או בכמה כסף נבלה או נקנה מצרכים במכולת. אין לו שום תפקיד בשום משחק כוח בין הצדדים. במערכת זוגית יציבה ובריאה, הוא מן הסתם יישאר לעולם במגירה ויעלה אבק.

יתרה מזאת, הסכם ממון נכון ומאוזן, הוא כזה אשר מביא בחשבון את מקומם של שני הצדדים ביצירת מקורות ההון המשפחתיים. הוא מאזן ביניהם ונועד לייצר שוויון. נועד להבטיח כי אם חלילה ניפרד, כל אחד מאיתנו יוכל להמשיך לחיות בכבוד ולכלכל את הילדים המשותפים בכבוד.

בעולם של היום, המלא בהסכמים וחוזים בכל תחום שרק נפנה – הסכם מסוג זה הוא בסיס טוב ונכון יותר לזוגיות – ולא להיפך. אני מזמינה אתכם ליצור קשר לצורך עריכת פגישה משותפת אשר תדון בכל השאלות הגורליות הללו, תוך שימת דגש על הצרכים של כל אחד מן הצדדים.

​לפרטים נוספים ותיאום פגישת הכרות, הרשמו כאן :