הסכם גירושין שאינו פוגע באישה - עו"ד ענת אשבל דלג לתוכן

הסכם גירושין שאינו פוגע באישה

הסכם גירושין שאינו פוגע באשה

אחד הדברים הקשים ביותר להתמודדות, לאחר ההחלטה להתגרש, הוא חוסר הוודאות.
חוסר הידיעה לאן אנחנו הולכים? איפה נגור? איך מספרים לילדים? למשפחה המורחבת? לחברים? האם יהיה לי מספיק כסף? נוסיף על כל אלה את תחושות הכעס והכאב שלרוב מתלווים להם אל תוך המצב, ונקבל תחושות של לחץ ופחד אמיתיים המאיימים להכריע אותנו.

סביב נושא הגירושין, קיימת תעשייה משגשגת של חרושת שמועות. בהיעדר חקיקה מתאימה במדינת ישראל להסדיר את כל התחום הזה, הבלגאן חוגג. זו שמעה מזה, זה שמע מההוא ואנחנו בונים לעצמנו תיאוריות שונות באשר למצב וכיצד יש לפעול בו.

בעבר, הייתה מגמה לפיה בית הדין הרבני אינו מיטיב עם נשים. נשים מיהרו לפתוח תיקי גירושין בבתי המשפט לענייני משפחה וגברים מיהרו לפתוח תיקי גירושין בבית הדין הרבני. כל אחד – בהנחה שיקבל הסכם/ הסדר/ פסק דין טוב יותר בערכאה השיפוטית אליה פנה.
דבר אחד ברור לחלוטין – כאשר פונה איזה מן הצדדים לערכאה שיפוטית – בין אם זה בית המשפט או בית הדין הרבני – אין לו אף לא שמץ של מושג, מה תהא התוצאה הסופית. ישנה רק דרך אחת להבטיח שליטה בתוצאה הסופית. בהסכם אשר ישרת את שני הצדדים וילדיהם לשנים ארוכות – הגישור!

הגישור מבטיח משא ומתן הוגן והגון בין הצדדים, אשר בסופו הם יוצרים את ההסכם שלהם בעצמם. הם לוקחים אחריות. על עצמם ועל משפחתם. הסכם כזה – הוא הסכם טוב לאישה, הוא הסכם טוב לגבר והוא הסכם טוב במיוחד לילדים המשותפים של הצדדים. זהו ההליך היחיד בו הזכות הגדולה לקחת שליטה על החיים שלנו- גם כאשר קשה. גם כאשר כואב – נשארת בידיים שלנו ולא בידי בית המשפט.

אם ברצונכם לשמוע פרטים נוספים, אני מזמינה אתכם, בני הזוג אשר עומדים בפני גירושין, לפגישת ייעוץ חינם לצורך קבלת מלוא הפרטים על ההליך, אופיו, מטרותיו, תוצריו וכן הלאה.

​לפרטים נוספים ותיאום פגישת הכרות, הרשמו כאן :